Saturday, February 16, 2019

GRATEFUL

Assalamualaikum ,dah lama x update and tiba-tiba terpanggil untuk update mengenai "bersyukur" memandangkan semalam baru keluar result exam last semester for whole UITM student . So I  just wanna bold that we need to be grateful for what we had done . Someone may get the best result as he wish but  maybe not for others.  Rezeki Allah itu luas x semestinya melalui keputusan yang cemerlang sahaja. Kita mempunyai keluarga yang saling menyayangi , kita masih diberi masa untuk hidup juga rezeki Allah . Rezeki setiap orang tu x sama . So janganlah kita salahkan takdir , berputus asa or menunding jari dekat someone yang berjaya tu macam "kau x de kat tempat aku" , "kau x rase apa yang aku rasa" . Cuz did you know , what did she face before ? Mungkin ye rezeki dye Allah beri kejayaan tapi kita x tahu dari sudut lain Allah uji dye macam mana . Allah menguji setiap hambanya tidak melampaui kemampuannya . Allah tahu kita boleh hadapi semua ni , sebab tu Allah uji kita. Siapa sangkakan dye berjaya , dye dapat semua dye nak , dye pandai tapi sebenarnya banyak masalah yang dye tanggung seorang diri. And I may be the one of it , Im grateful cuz I got Dean List  for this sem . However , did anyone know that its hurt me too much when my love ones do not even congrats me ☺. Im not saying about boyfriends , but yeah he is the special ones for the rest of my life. Its not about just wishes , but more than that which can't be shared . But i still thankful for did what I have. I still have a complete family and Im grateful . Last but not least , try to accept the fate and please don't ever compare your life with others .  Then you will be the happiest person in the world. 


No comments:

Post a Comment